Kargo kayıp tazminatı ne kadar?
PTT, 4 Haziran 2024’te değeri 200 bin liraya kadar çıkabilen kayıp kargo için 700 TL tazminat ödedi.
Kargo tazmin bedeli nedir?
Bireysel veya firma olarak gönderdiğiniz gönderilerde, taşıma esnasında hasar oluşması durumunda, gönderici ve alıcının talebi üzerine kargo tazmin işlemi gerçekleştirilir; oluşan hasarın tazminini belgelendiren faturaya tazmin faturası denir.
Kaybolan kargo için dava açılır mı?
Kayıp yük için dava ne kadar sürede açılabilir? Taşıma sözleşmesinden doğan zararlar için zamanaşımı süresi Türk Ticaret Kanunu m. 855 hükmünde düzenlenmiştir. Taşıma şirketi tarafından taşıma sırasında yükün kaybolması nedeniyle açılan davalar için zamanaşımı süresi 1 yıldır.
Ürün kargoda kaybolursa ne olur?
Kargo kaybı tazminatı almak için önce bunu belgelemeniz gerekir. Daha sonra kargo kaybı talebiyle ilgili nakliye şirketinin şikayet departmanına başvurmalısınız. Dilekçenize dayanarak nakliye şirketi bir soruşturma başlatacaktır.
Tazmin bedeli nedir?
Özetle, tazminat, bir kaybı telafi etmek, bir kaybı telafi etmek veya bir kaybı telafi etmek için yapılan bir ödeme veya verilen bir faydadır. Bu terim genellikle hukuk ve sigorta alanlarında kullanılır.
Kargo şirketine tazminat davası nasıl açılır?
Tazminat talebi: Müşteri (alıcı veya gönderici), gönderinin kaynaklandığı veya ulaştığı servis birimine veya servis biriminin bağlı olduğu bölge ofisine yazılı bir talepte bulunmalıdır. Gönderinin gönderici veya alıcısı olmayan üçüncü kişiler tazminat talebinde bulunamaz.
Hasar tazmin bedeli nedir?
Hasar masraflarının veya hasar farkının tazmini; Kazaya karışan araçta meydana gelen teknik hasarın giderilmesi ve onarım masraflarının karşılanması anlamına gelir. Bu anlamda aracın tekrar çalışır duruma getirilmesi için yapılan onarım ve parça değişim masraflarını kapsar.
Kargo tazmin faturası nasıl kesilir?
Ayrıca tazminat başvurusunda başvurucunun bilgileri, telefon numarası, taşıma faturası bilgileri, talep edilen tazminat tutarı, hesap bilgileri ve açıklamaları tam olarak belirtilmelidir. Protokol en vazgeçilmez belgedir.
Kargo ücreti neye göre hesaplanıyor?
Kargo şirketleri ücreti belirlerken, menşe merkez ile varış merkezi arasındaki kilometreye ve kargonun kg/desi ölçülerine göre bir fiyat belirler. Bu nedenle kargoyu gönderdiğiniz şehre/ülkeye göre fiyatlar değişiklik gösterebilir.
Tazmin süreci ne kadar sürer?
(2) YTM, tazmin almaya hak kazanan yatırımcıların tazminini mümkün olan en kısa sürede gerçekleştirmek ve tazmin edilecek hak sahiplerini ve tazmin tutarlarını tespit ettikten sonra üç ay içinde ödemeleri yapmak üzere gerekli hazırlıkları yapmakla yükümlüdür. Gerektiğinde bu süre, Yönetim Kurulunun onayı ile en fazla üç ay uzatılabilir.
Teslim edilmeyen kargodan kim sorumlu?
Yargıtay 11. Hukuk Dairesi’nin 23 Aralık 1997 tarih ve 1997/9653 sayılı kararıyla 1997/8647 sayılı karar açıklanmıştır. Bu karara istinaden sorumluluklarını yerine getirmeyen yük taşımacılığı yapan şirketlerin artık müşteriye verdikleri zararı tazmin etmeleri gerekmektedir.
Trendyol kargo kaybolursa ne olur?
Kayıp gönderiye ilişkin tazminat talebinin olumlu sonuçlanması halinde siparişin verildiği e-ticaret platformuna bilgi verilecek ve alıcıya iade süreci başlatılacaktır. Bu kapsamda iade işlemleri e-ticaret platformu üzerinden gerçekleştirilecektir.
Kayıp kargo tazminatı ne kadar?
(2) Posta ve kargo gönderileri hariç olmak üzere kayıtlı yurtiçi posta gönderilerinin kaybolması veya tamamen çalınması halinde, Yönetim Kurulunca belirlenen temel ücretin 100 katını geçemez.
Gelmeyen kargo için ne yapmalı?
PTT Kargo şikayet numarası: 444 1 788 – 0312 309 59 12 | Hizmet saatleri: 09:00 – 18:00.
Kargom kayıp ne yapmalıyım Yurtiçi?
Müşteri, gönderinin kaynaklandığı veya ulaştığı yerdeki servis birimine (şube/acente) veya servis biriminin bağlı olduğu bölge müdürlüğüne yazılı bir talepte bulunmalıdır. Tazminat talebinde bulunmak için dilekçeye buradan ulaşabilirsiniz.
Kayıp bagaj tazminatı ne kadar?
Havayolunun kasıtlı veya ihmalkar davrandığı kanıtlanırsa, bu sınırlamalar uygulanmaz. Aynısı Montreal Konvansiyonu için de geçerlidir; bagaj hasar görürse, kaybolursa veya gecikirse, havayolunun sorumluluğu ortalama 1.250 avro ile sınırlıdır.
Kaybolan kargoyu nereye şikayet edebilirim?
Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.
Tazmin süreci ne kadar sürer?
(2) YTM, tazmin almaya hak kazanan yatırımcıların tazminini mümkün olan en kısa sürede gerçekleştirmek ve tazmin edilecek hak sahiplerini ve tazmin tutarlarını tespit ettikten sonra üç ay içinde ödemeleri yapmak üzere gerekli hazırlıkları yapmakla yükümlüdür. Gerektiğinde bu süre, Yönetim Kurulunun onayı ile en fazla üç ay uzatılabilir.
İade kargom kayboldu ne yapmalıyım?
Kayıp kargo için; Kayıp kargo talepleri için, talebin ilgili olduğu kargo MNG Kargo şubesinde/acenteliğinde/transfer merkezlerinde/merkezi depoda aranacaktır. Bunun için talep sahibi, kayıp kargonun içeriğinin veya ambalajının fotoğraflarını sağlamalıdır. Kayıp kargo bulunursa, alıcıya teslim edilecek ve tazminat talebi reddedilecektir.